Auto - Moto

6 πρωτότυπα αυτοκίνητα της VW τα οποία δεν κυκλοφόρησαν δυστυχώς στον δρόμο

Επισκεπτόμαστε το μουσείο της VW στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας και παρουσιάζουμε ορισμένα από τα πιο τολμηρά πειραματικά μοντέλα της γνωστής μάρκας.

Τα μουσεία αυτοκινήτου δεν περιλαμβάνουν μόνον οχήματα παραγωγής, αλλά και πρωτότυπα μοντέλα τα οποία δεν κυκλοφόρησαν ποτέ μαζικά στους δρόμους. Πρόκειται συνήθως για πειραματικά αυτοκίνητα, που απορρίφθηκαν στην πορεία από τις κατασκευάστριες εταιρείες ως υπερβολικά τολμηρά ή ασύμφορα, ενώ μερικές φορές λειτούργησαν ως πλατφόρμες επίδειξης τεχνογνωσίας. Συχνά πυκνά δοκιμάζουν οι αυτοκινητιστικοί όμιλοι μετα πρωτότυπα μοντέλα τα αντανακλαστικά των υποψηφίων αγοραστών και – αναλόγως της ανταπόκρισης που βρίσκουν – συνεχίζεται ή διακόπτεται οριστικά η εξέλιξή τους.

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συλλογή πειραματικών μοντέλων υπάρχει και στο μουσείο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας, η οποία περιλαμβάνει πάνω από 130 τέτοια οχήματα σε μία συνολική επιφάνεια 5.000 τ.μ. Εμείς ξεχωρίσαμε μία εξάδα σπάνιων πρωτότυπων οχημάτων, ορισμένα από τα οποία δεν τα γνωρίζουν ούτε οι φανατικοί φίλοι της VW.

VW Ghia Aigle Coupe (1956)

ivwmuseumghia

To ελβετικό παράρτημα του ιταλικού οίκου Carrozzeria Ghia σχεδίασε για λογαριασμό της Volkswagen ένα συναρπαστικό σπορ μοντέλο, από το οποίο κατασκευάστηκαν συνολικά δύο αυτοκίνητα. Ο χαρακτηρισμός ‘’σπορ’’ είναι φυσικά σχετικός, αφού το πανέμορφο Coupe βασιζόταν στο πλαίσιο του θρυλικού ‘’Σκαραβαίου’’ και χρησιμοποιούσε τον μπόξερ κινητήρα του VW Beetle με βελτιωμένη ισχύ 50 ίππων αντί 30, όμως τα φρένα προέρχονταν από την Porsche 356.

Puma Coupe (1979)

ivwmuseumpuma

Η Puma ήταν ένας ανεξάρτητος κατασκευαστής αυτοκινήτων από τη Βραζιλία, που ειδικευόταν στα σπορ μοντέλα με δίχρονα μοτέρ της DKW. Στην πορεία άρχισε να χρησιμοποιεί η εταιρεία τα πατώματα του VW Karmann-Ghia και μετά τα τέλη του 1974 του VW Brasilia. Το συγκεκριμένο Puma GT προέρχεται από τη χρονιά του 1979, που ήταν και η πιο επιτυχημένη στην ιστορία του μοντέλου με πάνω από 3.500 πωλήσεις και ξεχωρίζει με το αεροδυναμικό αμάξωμα από συνθετικά υλικά. Ο κινητήρας των 50 ίππων προερχόταν από το VW Beetle, ενώ μετά την απόσυρση της μάρκας αγόρασε η Ford τα δικαιώματα του ονόματος Puma για το λανσάρισμα ενός μικρού σπορ Coupe. Σήμερα συνεχίζει να ζει το όνομα Puma ‘’κοσμώντας’’ όμως ένα δημοφιλές SUV της Ford.

VW T3 Traveller Jet (1979)

ivwmuseumt3

Το εντυπωσιακό Showcar βασίζεται στο VW Bus T3 και είχε κλέψει την παράσταση τον Σεπτέμβριο του 1979 στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, οπότε ξεκίνησε και η παραγωγή του Τ3. Το πρωτότυπο όχημα διέθετε αυτόματο σύστημα κλιματισμού και έξι δερμάτινα καθίσματα πολυθρόνες, τα τέσσερα από τα οποία ήταν τοποθετημένα αντικριστά και λειτουργούσαν σαν σαλονάκι. Ο προπομπός του πολυτελούς VW T3 Caravelle του 1981 εφοδιαζόταν με αερόψυκτο τετρακύλινδρο μοτέρ 90 ίππων, τοποθετημένο στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

VW Chico (1992)

ivwmuseumchico

Η VW έκανε ήδη από το 1975 σκέψεις για την κατασκευή ενός μικρού μοντέλου, μία κατηγορία χαμηλότερα από το Polo. Πρώτο δείγμα γραφής ήταν η αρχική μελέτη Chicco, η οποία βρίσκεται στο μουσείο της VW δίπλα στο διάδοχο μοντέλο με την ονομασία Chico (με ένα c αντί δύο) του 1992. Το Chico ήταν ένα μίνι με υβριδική τεχνολογία, που απαρτιζόταν από ένα δικύλινδρο μοτέρ βενζίνης και έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, χάρη στους οποίους έπιανε τα 131 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Συνολικά κατασκευάστηκαν τρία τέτοια πρωτότυπα, ενώ η Volkswagen κατάφερε να λανσάρει το 1998 το μικρό Lupo, που ήταν ανάλογης λογικής με το Chico, αλλά εφοδιαζόταν με συμβατική τεχνολογία.

VW Corrado Roadster (1993)

ivwmuseumcorrado

Η Karmann κατασκεύαζε από το 1988 έως το 1995 το VW Corrado, αποκλειστικά ως Coupe. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 παρουσίασε η εταιρεία δύο πρωτότυπα Roadster με κουκούλα, η οποία βυθιζόταν εντελώς μέσα στον χώρο αποσκευών. Οι άνθρωποι της Volkswagen σκέφτηκαν αρχικά να προχωρήσουν στην παραγωγή του ανοιχτού Corrado, ωστόσο οι εμπορικές προοπτικές ενός τέτοιου μοντέλου δεν ήταν θετικές και το εγχείρημα ναυάγησε.

VW Touareg με ερπύστριες (2001)

ivwmuseumtouareg

To ερπυστριοφόρο Touareg παρουσιάστηκε ένα χρόνο πριν τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου παραγωγής το 2002 και διέθετε έναν 12κύλινδρο κινητήρα, που τοποθετήθηκε από το 2004 στις κορυφαίες εκδόσεις του επιβλητικού SUV. Οι ερπύστριες και οι τροχαλίες ήταν φτιαγμένες από καουτσούκ, οπότε ζύγιζαν και οι τέσσερις συνολικά μόνο 100 κιλά, ενώ το συγκεκριμένο πειραματικό όχημα δοκιμάστηκε από τη VW για χρήση σε χιονοδρομικά κέντρα και παγετώνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Οι υπουργοί έγιναν... καπνός - Ούτε ένας δεν εμφανίστηκε στα μέτωπα της φωτιάς
Θρίλερ στα Κύθηρα: Βρήκαν 45 ανθρώπινα οστά
Chevron Right