Η αγορά του αυτοκινήτου μεταβάλλεται συνεχώς, οι νέες τάσεις φέρνουν στην επικαιρότητα καινούργια μοντέλα, ενώ ταυτόχρονα ολοκληρώνεται ο κύκλος ζωής για κάποια άλλα, ορισμένα μάλιστα από τα οποία υπήρξαν επιτυχημένα εμπορικά. Μία τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το ηλεκτροκίνητο Honda e, αν και λανσαρίστηκε μόλις πριν τέσσερα χρόνια. Το ιαπωνικό μίνι με τα ρετρό σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και τις πανοραμικές οθόνες στο κόκπιτ απέτυχε κυρίως λόγω της πανάκριβης τιμής του, αλλά και της σχετικά περιορισμένης αυτονομία τους, ενώ και η ίδια η Honda επικεντρώνεται πλέον σαφέστατα στα κερδοφόρα SUV, όπου ετοιμάζεται να λανσάρει μία σειρά τέτοιων μοντέλων.
Το Ηοnda e έπεσε θύμα της ακριβής τιμής του.
Την τύχη του Honda e θα έχει και το επίσης ηλεκτρικό Renault Twizy, που ολοκληρώνει τον Σεπτέμβριο τον κύκλο ζωής του. Το διθέσιο Twizy, στο οποίο κάθεται ο συνοδηγός πίσω από τον οδηγό, κάνει στην άκρη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς της Renault και για τα αντίστοιχα μελλοντικά microcars της γαλλικής μάρκας.
Η λιμουζίνα – Coupe VW Arteon.
Το 2024 θα μας κουνήσει μαντήλι το VW Arteon, που ξεκίνησε με υψηλές φιλοδοξίες, ωστόσο δεν κατάφερε ποτέ να πείσει το αγοραστικό κοινό. Το Arteon ισορροπεί μεταξύ λιμουζίνας πολυτελείας και coupe, οπότε ακολουθεί τα χνάρια της πρώτης διδάξασας του είδους, δηλαδή της Mercedes CLS. Ωστόσο και το αντίστοιχο μοντέλο με σήμα το αστέρι θα σταματήσει να παράγεται στα τέλη Αυγούστου του 2023.
Αβέβαιο είναι το μέλλον του Jeep Cherokee.
Όλα δείχνουν, ότι το προσεχές διάστημα θα πέσει η αυλαία και για το Jeep Cherokee, αν και δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής κάποια επίσημη ανακοίνωση της κατασκευάστριας εταιρείας. Τον Φεβρουάριο όμως έκλεισε το εργοστάσιο του ομίλου Stellantis στο Μπελβιντέρε του Ιλινόις των ΗΠΑ, που ήταν και η μοναδική μονάδα παραγωγής του Cherokee, ενώ η Jeep δεν έχει αναφέρει κάτι περί μεταφοράς της παραγωγής κάπου αλλού.
Αυλαία και για το σπορ Audi TT.
To Smart Fortwo αποτελεί ήδη ιστορία. Το διθέσιο μοντέλο κατασκευαζόταν στη δύση της καριέρας του ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας EQ, όμως τον Απρίλιο έκλεισαν οριστικά τα βιβλία παραγγελιών του ενόψει των νέων οχημάτων της Smart. Το 2023 σήμανε επίσης το τέλος για το εμβληματικό Audi TT, αλλά και για το δημοφιλές Ford Fiesta. Το τελευταίο κατασκευαζόταν συνεχώς από το 1976 και ολοκλήρωσε τον κύκλο του στις αρχές Ιουλίου με το μοντέλο όγδοης γενιάς! Το Fiesta εκτιμάται ότι θα επανέλθει ως όνομα, ωστόσο δεν θα πρόκειται για τον διάδοχο του επιτυχημένου supermini, αλλά για ένα νέο ηλεκτρικό Crossover.
Η έκδοση LM του supercar Ford GT.
Τέλος εποχής και για Ford GT. Το αμερικανικό supercar με τις κορυφαίες επιδόσεις αποχαιρετά τα…όπλα με την ειδική έκδοση ‘’LM Edition’’ μετά από έξι χρόνια καριέρας, στη διάρκεια των οποίων πουλήθηκαν συνολικά 1.350 τέτοια αυτοκίνητα!