Ειδική οδήγηση στο χιόνι και στον πάγο χρειάζεται και τις επόμενες μέρες και όλοι οι οδηγοί πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί ώστε να αποφευχθούν τυχόν ατυχήματα.
Προετοιμασία πριν το ταξίδι
Αρχικά, πριν το ταξίδι πρέπει όλοι οι οδηγοί να ενημερωθούν για την πορεία των καιρικών φαινομένων και την κατάσταση των δρόμων. Δηλαδή, αν ένας δρόμος είναι κλειστός πρέπει να το γνωρίζουμε ώστε να μην υποχρεωθούμε σε αναγκαστική αναστροφή. Εννοείται πώς αν η τροχαία ή άλλος φορέας μας δώσει εντολή για να ακολουθήσουμε άλλη πορεία από αυτή που αρχικά σχεδιάζαμε το κάνουμε πιστά και δεν παραβλέπουμε τις οδηγίες. Καλό θα ήταν να έχουμε ενημερώσει και έναν φίλο ή έναν συγγενή για το ταξίδι μας και την διαδρομή που θα ακολουθήσουμε. Καλό θα ήταν κάποιος αν είναι εφικτό να ταξιδέψει μέρα λόγω καλύτερης ορατότητας και όχι νύχτα.
Το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας πρέπει να είναι γεμάτο. Αυτό είναι καλό διότι μπορεί να χρειαστούμε έξτρα καύσιμο αν αλλάξει η διαδρομή μας. Ακόμη, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι υπάρχει ενδεχόμενο να ακινητοποιηθούμε κάπου ακόμη και για ώρες. Έτσι ο κινητήρας θα πρέπει να μπορεί να δουλεύει ώστε να μπορεί να έχει κανείς αναμμένο το κλιματιστικό. Σε μεγάλα ταξίδια και σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο καλό θα ήταν να έχεις κανείς μαζί του ένα μπουκάλι με νερό, ένα σνακ όπως για παράδειγμα μια μπάρα δημητριακών και μια λεπτή κουβέρτα. Για την διαδρομή μας προτιμούμε κεντρικούς δρόμους και όχι επαρχιακούς και αποφεύγουμε τις ιρλανδικές διαβάσεις.
Όλοι πρέπει να έχουν μαζί τους αντιολισθητικές αλυσίδες και φυσικά να ξέρουν να τις βάζουν. Καλό θα ήταν ένας οδηγός αν δεν έχει βάλει αλυσίδες ξανά να κάνει μια «πρόβα» πριν το ταξίδι ώστε να αποκτήσει μια εμπειρία και να μην το κάνει υπό πίεση και εν μέσω χιονιά. Καλό θα ήταν να έχει κάποιος μαζί του και γάντια γιατί διαφορετικά δεν θα μπορεί εύκολα να πιάσει τις αλυσίδες αν αυτές παγώσουν. Φυσικά, τις αλυσίδες πρέπει κανείς να τις βγάζει αμέσως μόλις βρεθεί σε στεγνό έδαφος διαφορετικά μπορεί να προκληθούν πολύ σοβαρές ζημιές. Υπάρχει δηλαδή πιθανότητα η αλυσίδα να σπάσει και να προκαλέσει σοβαρή ζημιά όχι «αισθητική» αλλά ουσιαστική σε αναρτήσεις και φρένα. Φυσικά φορώντας τις αλυσίδες δεν αναπτύσσει κανείς μεγάλη ταχύτητα και ιδιαίτερα πάνω από 40 χλμ/ώρα. Οι αλυσίδες μπαίνουν στους κινητήριους τροχούς του αυτοκινήτου, δηλαδή αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο οι αλυσίδες μπαίνουν στους εμπρός τροχούς. Αν έχουμε όχημα 4×4 πάλι επιλέγουμε τους εμπρός τροχούς.
Κατά την διάρκεια της οδήγησης
Κατά την διάρκεια της οδήγησης στο χιόνι αποφεύγουμε κάθε απότομη κίνηση είτε κατά την επιτάχυνση, είτε κατά την επιβράδυνση. Με απλά λόγια πατάμε απαλά γκάζι και φρένο. Αυτό το κάνουμε γιατί θέλουμε οι τροχοί να έχουν κάθε στιγμή την καλύτερη δυνατή πρόσφυση με το έδαφος. Το φρένο εφόσον μπορούμε καλό θα ήταν να το αποφεύγουμε όσο μπορούμε και να «φρενάρουμε με τον κινητήρα» αφήνοντας το γκάζι και κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο.
Οι αποστάσεις που πρέπει να κρατάμε από το προπορευόμενο όχημα πρέπει να είναι τουλάχιστον οι διπλάσιες απ’ ότι σε κανονικές συνθήκες καθώς ένα αυτοκίνητο χρειάζεται σε κατάσταση ολισθηρότητας μεγαλύτερη απόσταση για να ακινητοποιηθεί. Αν δεν κρατάμε αυτή την απόσταση κινδυνεύουμε να συγκρουστούμε με το όχημα μπροστά. Επίσης , αποφεύγουμε απότομες κινήσεις με το τιμόνι και αλλαγές κατεύθυνσης και αποφεύγουμε τις προσπεράσεις.
Ακόμη, θα πρέπει να έχουμε αναμμένα τα φώτα πορείας για να είναι η θέση μας αντιληπτή απ΄όλους τους οδηγούς καθώς σε συνθήκες χιονιού η ορατότητα μειώνεται και να έχουμε σε καλή κατάσταση τους υαλοκαθαριστήρες τους οποίους πρέπει να σηκώσουμε αν σταθμεύσουμε για να μην παγώσουν. Τέλος, αν πέσουμε σε πάγο δεν πατάμε φρένο -ούτε φυσικά γκάζι- και προσπαθούσε με απαλές κινήσεις στο τιμόνι να διορθώσουμε την πορεία του οχήματος.