Auto - Moto

Τέλη κυκλοφορίας: Μεγάλη ανατροπή και αυξήσεις στα σημειώματα του 2020

Το WLTP, ο νέος τρόπος μέτρησης των ρύπων των αυτοκινήτων προκαλεί αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας του 2020. Τέλη κυκλοφορίας: Μεγάλη ανατροπή και αυξήσεις στα σημειώματα του 2020

 

Το WLTP, ο νέος τρόπος μέτρησης των ρύπων των αυτοκινήτων προκαλεί αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας του 2020.

Οι αυξήσεις στα τέλη θα ξεπεράσουν το 100% για τους νέους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου o οποίος ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση και τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Το πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων WLTP είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Oι αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας θα επηρεάσουν όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019.

Στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 (διαφορετικά ποσά ανάλογα με το έτος της 1ης Άδειας Κυκλοφορίας που ορίζεται πριν το 2000, από 2001 έως 2005 και από 2006 έως Οκτώβριο του 2010) ενώ από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.

Οι εφαρμογή του νέου προτύπου WLTP θα επηρεάσει αρνητικά μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς για τα παλαιότερα δεν υπάρχουν στοιχεία μετρήσεων με το νέο καθεστώς.

Να υπενθυμίσουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται ως εξής:

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ

91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο

101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο

121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο

141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο

161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο

181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο

201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο

Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Ήδη από τη δεκαετία του 1980, οι τιμές κατανάλωσης και καυσαερίων των νέων οχημάτων μετριούνται σύμφωνα με την τυποποιημένη διαδικασία δοκιμών του New European Driving Cycle (NEDC) . Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, εφαρμόζεται μια νέα διαδικασία δοκιμών το Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) για την παροχή μίας πιο ρεαλιστικής εικόνας και κατανόησης της λειτουργίας ενός οχήματος, τόσο στους υποψήφιους αγοραστές όσο και στους κατόχους του.

Ο ισχύων κύκλος οδήγησης NEDC που κλείνει σχεδόν 40 χρόνια, αντικαθίσταται δημιουργώντας εξελίξεις στην τεχνολογία και αλλαγές στις συνθήκες οδήγησης. Για να υπάρχει ένας πιο ακριβής τρόπος μέτρησης και σύγκρισης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων ενός αυτοκινήτου, ο νέος κύκλος δοκιμών WTLP προσφέρει μια πιο ρεαλιστική απεικόνιση των συνθηκών οδήγησης, ώστε οι εργαστηριακές μετρήσεις ν’ αντανακλούν καλύτερα την απόδοση του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Το τεστ διαρκεί 30 λεπτά, με αύξηση 10 λεπτών.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Το 51% των Αμερικανών θεωρεί ρατσιστή τον Ντόναλντ Τραμπ
Κρήτη: 5,2 Ρίχτερ ο σεισμός σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία
Chevron Right