Auto - Moto

Kαθρέφτη καθρεφτάκι μου, ποια είναι τα 6 ασχημότερα αυτοκίνητα;

Όταν βρίσκονται οι σχεδιαστές αυτοκινήτων σε κακό φεγγάρι, τότε προκύπτουν αυτοκίνητα που σε απωθούν αντί να σε προσελκύουν.

Ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου αποτελεί μία πολύ σοβαρή υπόθεση και κρίνει σε μεγάλο βαθμό την εμπορική πορεία του. Κάποια αυτοκίνητα μάλιστα χαντακώθηκαν εξαιτίας του απωθητικού ντιζάιν τους, ενώ είχαν τα προσόντα για αξιοπρεπή εμπορική καριέρα, όπως τα έξι μοντέλα που θεωρούμε, ότι ανήκουν στους Κουασιμόδους των τεσσάρων τροχών.

Chrysler PT Cruiser Cabrio

iugylchrysler

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ήρθε στη μόδα ο ρετρό σχεδιασμός και η Chrysler θέλησε να υπηρετήσει τη συγκεκριμένη τάση με το PT Cruiser. Αυτό που προέκυψε ήταν ένα παράδειγμα προς αποφυγή, καθώς ο συνδυασμός των μοντέρνων στοιχείων με vintage πινελιές ήταν τουλάχιστον ατυχής. Ειδικά στην έκδοση Cabrio λειτουργούσε απωθητικά το ογκώδες και αντιαισθητικό ρολ μπαρ, ενώ χαριστική βολή στο Chrysler PT Cruiser έδωσε η μέτρια ποιότητα κατασκευής του.

Ford Scorpio

iuglyford

H περίπτωση του Scorpio είναι πολύ ιδιαίτερη, καθώς ο διάδοχος του Ford Granada παρουσιάστηκε το 1985 με τυμπανοκρουσίες επειδή ήταν το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη με στάνταρ το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, ABS. Το ευρύχωρο αμάξωμα ήταν όμως μία σκέτη ‘’αμερικανιά’’ με άκομψες αναλογίες και δεν κατάφερε να κατακτήσει ποτέ την καρδιά των ευρωπαίων αγοραστών. Το Ford Scorpio ‘’κατόρθωσε’’ μάλιστα να γίνεται μετά από κάθε λίφτινγκ ακόμη πιο άσχημο, με αποκορύφωμα το μοντέλο τρίτης γενιάς του 1994 με τους κακόγουστους προβολείς.

Νissan Micra CC

iuglynissan

Όσες φορές προσπάθησαν να δημιουργήσουν οι αυτοκινητοκατασκευαστές κάποιο ‘’γυναικείο μοντέλο’’, τα πράγματα πήγαν στραβά. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Nissan Micra τρίτης γενιάς, που επιχείρησε να γοητεύσει το γυναικείο φύλο με τις καμπύλες γραμμές και τα φουσκωτά πλευρά του, αλλά απέτυχε παταγωδώς. Αυτό ισχύει στον υπερθετικό βαθμό για την ανοικτή έκδοση Micra CC με ηλεκτροκίνητη μεταλλική οροφή, που ήταν πολύ της μόδας στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά τελικά πέρασε και δεν ακούμπησε.

SsangYong Rodius

iuglyssangyong

Οι Κορεάτες προσπάθησαν να συνθέσουν τα χαρακτηριστικά ενός SUV, ενός πολυμορφικού και ενός στέισον βάγκον και απέτυχαν οικτρά, αν και το SsangYong Rodius χρησιμοποιούσε αξιόπιστα μηχανικά μέρη της Mercedes. Ωστόσο, το αμάξωμα έμοιαζε με ένα συνονθύλευμα λαμαρινένιων τμημάτων, πάνω στα οποία μπήκε ένα περίπτερο, ενώ οι γρίλιες της μάσκας ακροβατούσαν μεταξύ Daewoo και Lancia. Αρνητικό χάιλαϊτ και τα τεράστια φωτιστικά σώματα, που θα έλεγες ότι τα έκλεψαν από λεωφορείο.

Subaru Casa Blanca

iuglysubaru

Το Subaru Casa Blanca αποτελεί case study αισθητικής κακοποίησης ενός επιτυχημένου μοντέλου, καθώς προέκυψε ως μετάλλαξη του Impreza μετά από την ενθουσιώδη υποδοχή που γνώρισε σε μία έκθεση αυτοκινήτου. Ευτυχώς κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό 5.000 μονάδων και ακολούθως αποσύρθηκε, ενώ στα αρνητικά σχεδιαστικά στοιχεία του αμαξώματος περιλαμβάνονταν οι μπαρόκ γρίλιες του ψυγείου και τα φώτα, που έμοιαζαν με γουρλωμένα μάτια. Αδύναμο σημείο του Subaru Casa Blanca ήταν και ο αναιμικός κινητήρας των 95 ίππων, που συνδυαζόταν με ένα παρωχημένο αυτόματο σασμάν με ασθματική λειτουργία.

Fiat Multipla

iuglyfiat

Το Fiat Multipla πόλωσε τόσο πολύ με το ιδιόμορφο ντιζάιν του, ώστε κατέλαβε περίοπτη θέση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Όσο άρεσε στους ειδικούς, άλλο τόσο απωθούσε όμως τον μέσο αγοραστή το κυβικό σχήμα του εξαθέσιου αμαξώματος με το φουτουριστικό εξαιρετικά κοντό ρύγχος και τα μικροσκοπικά φωτιστικά σώματα. Οι Ιταλοί έκαναν το 2004 μία προσπάθεια διάσωσης του Multipla προχωρώντας σε ένα λίφτινγκ με πιο mainstream χαρακτηριστικά, τα οποία ωστόσο αφαίρεσαν κάθε ίχνος προσωπικότητας από το αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα το οριστικό πέσιμο της αυλαίας το 2009.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Ξανά στις αγορές η Ελλάδα: Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το 5ετές ομόλογο
Ψυρρή: Οι δύο Πακιστανοί είχαν διαμέρισμα και στην Αθήνα - Έρευνες της ΕΥΠ
Chevron Right