Το Suzuki Jimny αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση αυτοκινήτου με πολυπληθείς θαυμαστές και σημαντική ζήτηση λόγω των εξαιρετικών του ικανοτήτων εκτός δρόμου, αλλά και του χαρακτηριστικού, τετραγωνισμένου σχήματος του αμαξώματος.
Το ιαπωνικό «αγριοκάτσικο» δεν εισάγεται πλέον στην Ευρώπη ως επιβατικό μοντέλο, παρά μόνον ως επαγγελματικό, επειδή δεν πληροί τις αυστηρές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές της ηπείρου μας, ενώ μέχρι πρόσφατα κυκλοφορούσε αποκλειστικά ως τρίθυρο.
Η ζωή και η εξέλιξη συνεχίζονται ωστόσο για το Jimny παρά την ηχηρή απουσία του από την ευρωπαϊκή αγορά των Ι.Χ. Έτσι παρουσίασε πρόσφατα η Suzuki μία πεντάθυρη εκδοχή του Jimny, η οποία κατασκευάζεται στην Ινδία και όχι στην Ιαπωνία και προορίζεται να αντικαταστήσει εντός του 2024 το τρίθυρο μοντέλο. Ίσως μάλιστα να υποδεχθούμε τότε το πεντάπορτο Jimny και στην Ευρώπη, αφού θα αποκτήσει έναν πιο πολυδιάστατο χαρακτήρα και θα απευθύνεται σε ένα σαφώς ευρύτερο αγοραστικό κοινό.
Η αγάπη προς το ιαπωνικό τετρακίνητο μοντέλο δεν περιορίζεται πάντως στα όρια της Ασίας και της Ευρώπης, αλλά επεκτείνεται και σε υπερατλαντικές αγορές, όπως εκείνη του Μεξικού. Αυτό επιβεβαιώθηκε πριν λίγες ημέρες, όταν ξεκίνησαν οι εξαγωγές του πεντάθυρου Suzuki Jimny στο Μεξικό και η πρώτη παρτίδα 1.000 τέτοιων αυτοκινήτων έγινε sold out μέσα σε ελάχιστες ώρες.
Το σκληροτράχηλο SUV κοστίζει στο Μεξικό από περίπου 27.150 ευρώ με στάνταρ τετρακίνηση και σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων, ενώ θα ακολουθήσει και έκδοση με χειροκίνητο σασμάν πέντε ταχυτήτων.
Το μήκος του πεντάθυρου Suzuki Jimny φτάνει τα 3.985 χιλιοστά και το μεταξόνιο του έχει αυξηθεί κατά 34 εκατοστά σε σχέση με το τρίθυρο μοντέλο, ώστε να μπορεί να μεταφέρει άνετα 4 έως πέντε επιβάτες. Ικανοποιητικών προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με 208 λίτρα όγκο, που μπορούν να φτάσουν τα 332 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν έχουν δυνατότητα επιλογής μεταξύ διαφορετικών κινητήριων μονάδων, καθώς προβλέπεται μόνο ένας βενζινοκινητήρας ήπιας υβριδικής τεχνολογίας για οικονομική κατανάλωση καυσίμου. Πρόκειται για ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,5 λίτρων με ανώτατη απόδοση 105 ίππους στις 6.000 περιστροφές ανά λεπτό και μέγιστη ροπή στρέψης 134 Nm στις 4.400 σ.α.λ.
Όπως προαναφέραμε, η τετρακίνηση είναι στάνταρ, όμως ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των τριών προγραμμάτων 2WD – high, 4WD – high και 4WD – low με κοντή κλιμάκωση σχέσεων για δύσβατες χωμάτινες διαδρομές και ιδιαίτερα ολισθηρά οδοστρώματα.
Αξίζει να σημειώσουμε, ότι το πεντάθυρο Suzuki Jimny απέχει 21 εκατοστά από το έδαφος, δικαιώνοντας έτσι το παρατσούκλι του «αγριοκάτσικου».