Αν παρατηρήσετε προσεκτικά το πλαϊνό τμήμα ενός ελαστικού, θα διαπιστώσετε την ύπαρξη πλειάδας αριθμών και συνδυασμών λατινικών γραμμάτων.
Πολλοί κάτοχοι οχημάτων δεν μπαίνουν στον κόπο να ενημερωθούν για τη σημασία τους, αν και πρόκειται για χρήσιμες ενδείξεις, που μας αποκαλύπτουν τις διαστάσεις και τη δομή των ελαστικών του Ι.Χ. μας, την ηλικία τους, τα ανώτατα όρια ταχύτητας και βάρους στα οποία μπορούν να ανταπεξέλθουν με ασφάλεια, κλπ.
Ακολουθεί η αποκωδικοποίηση αυτών των αριθμών και των γραμμάτων με τη βοήθεια της άκρως κατατοπιστικής γραφιστικής απεικόνισης ενός ελαστικού.
1. Το πλάτος του ελαστικού σε χιλιοστά.
2. Η σχέση ύψους προς πλάτος του ελαστικού σε ποσοστά. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα αντιστοιχεί το ύψος του ελαστικού στο 65% του πλάτους του, που ανέρχεται σε 195 χιλιοστά.
3. Η δομή του ελαστικού. Radial σημαίνει, ότι ο κορμός απαρτίζεται από ακτινικές χορδές λινών κατά πλάτος του ελαστικού.
4. Η διάμετρος της ζάντας σε ίντσες (μία ίντσα ισούται με 2,54 εκατοστά).
5. Δείκτης φορτίου. Ορίζει το μέγιστο βάρος στο οποίο αντέχει το ελαστικό με ασφάλεια. Το 91 σημαίνει 615 κιλά μάξιμουμ βάρος ανά ελαστικό.
6. Δείκτης ταχύτητας. Το Η σημαίνει ότι το ελαστικό είναι κατάλληλο για ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα.
7. Το όνομα του κατασκευαστή του ελαστικού.
8. Ο συγκεκριμένος κωδικός DOT δείχνει την ημερομηνία παραγωγής του ελαστικού. Τα δύο πρώτα νούμερα αναφέρονται στην εβδομάδα παραγωγής και τα δύο τελευταία στο έτος, άρα το συγκεκριμένο ελαστικό κατασκευάστηκε την όγδοη εβδομάδα του 2009.
9. Η λέξη tubeless σημαίνει, ότι το ελαστικό δεν έχει σαμπρέλα.
10. Το σύμβολο της νιφάδας του χιονιού πιστοποιεί την καταλληλότητα του ελαστικού στις χειμωνιάτικες συνθήκες.
11. Μ+S, από τα αρχικά των λέξεων Mud και Snow, δηλαδή λάσπη και χιόνι. Πρόκειται δηλαδή για χειμερινά ή All Season ελαστικά για όλες τις εποχές του έτους.
12. Κωδικός έγκρισης τύπου σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο αριθμός 02 αποτελεί τον κωδικό της χώρας έγκρισης.
13. Ελαστικό Run Flat. Έτσι ονομάζονται τα ελαστικά, που επιτρέπουν την κίνηση του οχήματος, ακόμη και αν έχουν χάσει όλο τον αέρα.
14. Δείκτης φθοράς. Βρίσκεται μέσα στις αυλακώσεις του πέλματος και αν έχει φθαρεί το ελαστικό μέχρι το επίπεδο του δείκτη, σημαίνει ότι η φθορά του πέλματος έχει φτάσει στο κατώτατο νόμιμο όριο των 1,6 χιλιοστών.