Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο ανάβουν έως και 80 διαφορετικές ενδείξεις, ανάλογα με τον κατασκευαστή και το μοντέλο. Τα λαμπάκια στο κόκπιτ είναι κίτρινα, κόκκινα, πράσινα, λευκά ή μπλε και το καθένα από αυτά έχει τη δική του σημασία. Όταν ανάβει μια κόκκινη ένδειξη, τότε πρέπει να ακινητοποιήσουμε το όχημα, για να μην πάθει ζημιά, αντιθέτως στα κίτρινα λαμπάκια δεν χρειάζεται να σταματήσουμε άμεσα, πρέπει όμως να κοιτάξουμε όσο το δυνατόν συντομότερα για την αιτία του προβλήματος και να φροντίσουμε για την αποκατάσταση του. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορούμε -και πρέπει- να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο μέχρι το συνεργείο για έλεγχο και επισκευή. Δείτε τι σημαίνουν ορισμένες από τις πιο συνηθισμένες φωτεινές ενδείξεις κίτρινου χρώματος και πώς πρέπει να αντιδρούμε, όταν ανάψουν στον πίνακα οργάνων.
Σύστημα ευστάθειας, ESP
Όταν ανάβει για λίγο το συγκεκριμένο λαμπάκι, τότε σημαίνει ότι ενεργοποιήθηκε το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, ESP, για να σταθεροποιήσει το όχημα, επειδή γλιστράει στο ολισθηρό οδόστρωμα. Αν ανάβει όμως το λαμπάκι συνέχεια, τότε πρόκειται για βλάβη, που έχει θέσει εκτός λειτουργίας το ESP.
Σε αυτή την περίπτωση μειώνουμε σταδιακά την ταχύτητα και αποφεύγουμε τα ακαριαία φρεναρίσματα και τις απότομες κινήσεις του τιμονιού, ενώ κατευθυνόμαστε προς το πιο κοντινό συνεργείο.
Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων, ABS
Το ABS αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών στα απότομα φρεναρίσματα, ώστε να διατηρεί ο οδηγός τον έλεγχο του οχήματος. Όταν εμφανίζεται το σχετικό λαμπάκι στο κόκπιτ, τότε υπάρχει πρόβλημα στη λειτουργία του ABS.
Τα φρένα εξακολουθούν να λειτουργούν και χωρίς το ABS, ωστόσο η λογική επιτάσσει να συνεχίσουμε προσεκτικά την πορεία μας μέχρι το συνεργείο για επισκευή της βλάβης.
Πίεση ελαστικών
Η συγκεκριμένη κίτρινη φωτεινή ένδειξη παραπέμπει σε χαμηλή πίεση αέρα σε κάποιο ή κάποια από τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας. Συχνά όμως πρόκειται για λανθασμένη ένδειξη του σχετικού αισθητήρα, που χρειάζεται επαναρρύθμιση για να σβήσει το λαμπάκι.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, ελέγχουμε με την πρώτη ευκαιρία την πίεση του αέρα των ελαστικών και συμπληρώνουμε, εφόσον είναι χαμηλότερη από την προβλεπόμενη. Αν εξακολουθεί και ανάβει το λαμπάκι, τότε το σβήνουμε με βάση τις οδηγίες του κατασκευαστή ή κατευθυνόμαστε σε ένα βουλκανιζατέρ για καλύτερο έλεγχο.
Έλεγχος κινητήρα
Πολλές μπορεί να είναι οι αιτίες της ενεργοποίησης της κίτρινης ένδειξης ελέγχου του κινητήρα. Μερικοί από τους λόγους θα μπορούσαν να είναι προβλήματα στις καλωδιώσεις, χαλασμένος αισθητήρας Λάμδα ή κάποια βλάβη στην εξάτμιση και στον καταλύτη.
Παίρνουμε τη συγκεκριμένη ένδειξη σοβαρά και επισκεπτόμαστε άμεσα το συνεργείο οδηγώντας σε χαμηλή ταχύτητα, γιατί αλλιώς μπορεί να μας κοστίσει ακριβά η αμέλεια.
Άδειο ρεζερβουάρ
Όλοι γνωρίζουμε, ότι η συγκεκριμένη ένδειξη ανάβει, όταν φτάνει το ρεζερβουάρ καυσίμου στη ρεζέρβα και μπορούμε να διανύσουμε περίπου 40 με 70 χιλιόμετρα ακόμη. Δεν πρέπει να το αμελούμε, γιατί αν μείνουμε από βενζίνη στον αυτοκινητόδρομο, κινδυνεύουμε και με πρόστιμο.
Είναι προφανές, ότι μόλις ανάψει το συγκεκριμένο κίτρινο λαμπάκι, πηγαίνουμε σε ένα κοντινό πρατήριο καυσίμων για ανεφοδιασμό.
Φθαρμένα φρένα
Όταν ανάψει αυτή η φωτεινή ένδειξη, τότε είτε έχει πέσει η στάθμη των υγρών των φρένων κάτω από το κανονικό είτε έχουν φθαρεί πολύ τα τακάκια των φρένων και πρέπει να αντικατασταθούν με καινούργια.
Κλείστε ραντεβού σε συνεργείο για να γίνει έλεγχος στο κύκλωμα των φρένων και στα τακάκια. Ένα όχημα με φρένα, που δεν πιάνουν καλά, συνιστά δημόσιο κίνδυνο.