Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται σε μια δύσκολη φάση, καθώς σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές όπως η γερμανική, καταργήθηκαν οι κρατικές επιδοτήσεις για την αγορά τους, οπότε έγιναν ασύμφορα λόγω της πανάκριβης τιμής τους. Αυτό είχε αρχικά ως αποτέλεσμα την κατάρρευση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων σε διάφορες μεγάλες χώρες της Ευρώπης, στην οποία αντέδρασαν αρκετές γνωστές μάρκες με σημαντικές μειώσεις τιμών των αυτοκινήτων τους.
Στην Κίνα ακολουθούν ωστόσο έναν διαφορετικό δρόμο για να προσελκύσουν νέους πελάτες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περιορίζοντας το κόστος παραγωγής τους, οπότε παραμένουν οι λιανικές τιμές σε προσιτά επίπεδα. Αυτό είναι εφικτό χάρη στην ύπαρξη άφθονων πρώτων υλών για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στο υπέδαφος της Κίνας, στο χαμηλότερο κόστος εργασίας σε σχέση με την Ευρώπη, αλλά και στη βούληση της κεντρικής κυβέρνησης να στηρίξει τη συγκεκριμένη τεχνολογία, για να κυριαρχήσει σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με 305 χιλιόμετρα αυτονομία
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας BYD, που έφτασε πρόσφατα και στην Ελλάδα με αποκλειστικό διανομέα τον Όμιλο Σφακιανάκη. Η γκάμα της BYD περιλαμβάνει το προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο πόλης Seagull, για το οποίο δημιούργησε η κινέζικη μάρκα μια ακόμη φθηνότερη έκδοση με την ονομασία Honor Edition με τιμές εκκίνησης αισθητά κάτω από τις 10.000 ευρώ! Πιο συγκεκριμένα, το νέο BYD Seagull Honor Edition πωλείται στην Κίνα από 69.800 Γουάν, δηλαδή από περίπου 8.900 ευρώ.
Mε αυτά τα χρήματα αγοράζει ο πελάτης στην Κίνα ένα πεντάθυρο ηλεκτρικό μίνι με ηλεκτροκινητήρα 75 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 30 kWh, η οποία επιτρέπει έως 305 χιλιόμετρα αυτονομία, σύμφωνα με τα κινέζικα πρότυπα μέτρησης κατανάλωσης ενέργειας, CLTC. Με μια μικρή επιβάρυνση περίπου 740 ευρώ μπορεί να αποκτήσει ο ενδιαφερόμενος αγοραστής το BYD Seagull Honor Edition με μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας 39 kWh, χάρη στην οποία αγγίζει η αυτονομία του κινέζικου μίνι τα 405 χιλιόμετρα, Ακόμη και στην ακριβότερη έκδοση περιορίζεται η τιμή στις 9.640 ευρώ και παραμένει κάτω από το όριο των 10.000 ευρώ.
Aκριβότερο αν έρθει στην Ευρώπη
Η BYD δεν έχει ανακοινώσει, αν θα εξάγει το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο της στην Ευρώπη, ωστόσο ακόμη και αν συμβεί αυτό, θα πωλείται το Seagull σε αισθητά ακριβότερες τιμές σε σχέση με την Κίνα. Αυτό οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, όπως τα μεταφορικά, οι προβλεπόμενοι δασμοί εισαγωγής από τρίτες χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα μεγάλα κόστη έγκρισης τύπου, που αποτελεί προαπαιτούμενο για την κυκλοφορία κάθε καινούργιου οχήματος στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.
https://www.youtube.com/watch?v=t0oyHZBv_GU