Auto - Moto

Είναι όντως τόσο οικονομικά τα Plug-in υβριδικά μοντέλα;

Οι κατασκευαστές επαναφορτιζόμενων Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων υπόσχονται μέσες καταναλώσεις κάτω των 2 λίτρων ανά 100 χλμ., οι οποίες ωστόσο δεν είναι πάντα ρεαλιστικές.

Τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα συνδυάζουν τα πλεονεκτήματα δύο τεχνολογιών, καθώς μέσα σε αυτά συνυπάρχουν ηλεκτροκινητήρες και κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι μπαταρίες τους μπορούν να επαναφορτιστούν από εξωτερική πηγή ενέργειας, προσφέρουν –ανάλογα με το μοντέλο- αμιγώς ηλεκτρικές αυτονομίες μεταξύ 40 και 100 χιλιομέτρων και καταναλώνουν ελάχιστη βενζίνη. Σύμφωνα μάλιστα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις, η μέση κατανάλωση βενζίνης ενός επαναφορτιζόμενου Plug-in υβριδικού Ι.Χ. είναι χαμηλότερη από 2 λίτρα ανά 100 χλμ.

Διπλή σημασία

Η σημασία των συγκεκριμένων μοντέλων είναι μεγάλη, επειδή εισάγουν τον καταναλωτή στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, χωρίς τα μειονεκτήματα της περιορισμένης αυτονομίας και της έλλειψης κατάλληλων υποδομών φόρτισης, που φρενάρουν τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Επίσης οι χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου των Plug-in υβριδικών οχημάτων μειώνουν τον μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τους στόλους των αυτοκινητοκατασκευαστών και τους βοηθά να αποφύγουν τα δρακόντεια πρόστιμα, που προβλέπονται σε περίπτωση υπέρβασης των αυστηρών ευρωπαϊκών ορίων.

Τακτική φόρτιση της μπαταρίας

Πόσο ρεαλιστικές είναι όμως οι τιμές κατανάλωσης των Plug-in υβριδικών οχημάτων, όπως προκύπτουν από τις τυποποιημένες μετρήσεις σύμφωνα με τα νέα πρότυπα WLTP; Αυτό εξαρτάται κυρίως από το πόσο τακτικά φορτίζονται οι μπαταρίες τους, αλλά και από τον τύπο των διαδρομών που καλύπτουν. Αν περιορίζονται οι καθημερινές μετακινήσεις τους κάτω από το όριο της ηλεκτρικής αυτονομίας τους (π.χ. γύρω στα 50 χιλιόμετρα), τότε λειτουργούν ουσιαστικά ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα και δεν καταναλώνουν καθόλου βενζίνη. Προϋπόθεση είναι φυσικά, να επαναφορτίζεται η μπαταρία λίγο πριν αδειάσει, για παράδειγμα όταν επιστρέφει το όχημα στο σπίτι, ώστε να είναι πάλι γεμάτη για την επόμενη ημέρα. Σε αυτό το σενάριο έχουμε μία ελάχιστη κατανάλωση βενζίνης μόνο για τις περιπτώσεις που θα χρειαστεί να υπερβεί κάποια στιγμή το όχημα το όριο της ηλεκτρικής του αυτονομίας, οπότε θα ενεργοποιηθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Ο τρόπος χρήσης κάνει τη διαφορά

Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε, ότι σε αρκετά Plug-in υβριδικά μοντέλα είναι αρκετά ‘’εξωραϊσμένη’’ η τιμή της ηλεκτρικής αυτονομίας τους σε σχέση με την –αρκετά χαμηλότερη- πραγματική, ενώ και οι τιμές αγοράς τους κρίνονται τσιμπημένες λόγω της περίπλοκης τεχνολογίας τους και της συνύπαρξης δύο κινητήρων . Σε κάθε περίπτωση το όφελος για την τσέπη μας και για το περιβάλλον είναι όντως σημαντικό, εφόσον χρησιμοποιούμε το επαναφορτιζόμενο υβριδικό όχημα για καθημερινές μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον. Αντιθέτως, μειώνεται δραστικά, όταν δεν επαναφορτίζεται τακτικά η μπαταρία τους και φυσικά, όταν ταξιδεύουμε εκτός πόλης. Τότε θα πραγματοποιήσει το αυτοκίνητα λίγες δεκάδες χιλιόμετρα ηλεκτρικά και από εκεί και μετά θα αναλάβει υπηρεσία ο βενζινοκινητήρας, oπότε θα μετρήσουμε καταναλώσεις ανάλογες με εκείνες ενός συμβατικού μοντέλου. Όλα λοιπόν εξαρτώνται από το πεδίο χρήσης ενός Plug-in υβριδικού Ι.Χ., αλλά και από τη συνέπεια του ιδιοκτήτη του να φροντίζει να φορτίζει τη μπαταρία έγκαιρα, ώστε να αποφεύγει την ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Φυσικά, το θέμα είναι και λογιστικό, αφού θα πρέπει να υπολογίσει κάθε υποψήφιος αγοραστής με βάση τα προσωπικά του δεδομένα πότε θα αποσβέσει την αυξημένη τιμή κτήσης ενός Plug-in υβριδικού μοντέλου μέσω της χαμηλότερης κατανάλωσης βενζίνης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Διακοπή ρεύματος σήμερα 31/1 σε αρκετές περιοχές της Αττικής - Οι ώρες
Το Μαξίμου ξανάρχισε τις «νόμιμες επισυνδέσεις» με το ΚΙΝΑΛ - Πού πάει το νέο φλερτ
Chevron Right