Auto - Moto

VW ID. GTI Concept: Μικρό, γρήγορο, ευρύχωρο και αμιγώς ηλεκτρικό

Η σπορ έκδοση GTI του μικρού ηλεκτρικού VW ID.2 θα αποδίδει γύρω στους 300 ίππους και θα προσφέρει άνετους χώρους επιπέδου Volkswagen Golf.

Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει κολλήσει η ρετσινιά, ότι υπηρετούν μόνο την οικολογία, αλλά υστερούν σε αίσθηση οδήγησης. Η VW επιδιώκει να ανατρέψει αυτό το κλισέ λανσάροντας ηλεκτροκίνητα οχήματα, που συνδυάζουν την πολιτική ορθότητα με το συναίσθημα και σκοπεύει να το συνεχίσει με ακόμη μεγαλύτερη ένταση στο μέλλον. Μία τέτοια περίπτωση είναι το πρωτότυπο ID. GTI Concept, που παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου ΙΑΑ του Μονάχου και αποτελεί τη σπορ εκδοχή του μελλοντικού ηλεκτροκίνητου μίνι της VW με την ονομασία ID.2.

ivwidgti2 1

Το VW ID.2 θα λανσαριστεί στην αγορά το 2025 και οι τιμές του θα ξεκινούν από περίπου 25.000 ευρώ, ενώ η έκδοση GTI εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσει μερικούς μήνες αργότερα και θα κοστίζει φυσικά αρκετές χιλιάδες ευρώ ακριβότερα, όπως συμβαίνει και με τα συμβατικά GTI της γερμανικής μάρκας. Το VW ID. GTI Concept θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και εμπροσθοκίνητο, θα χρησιμοποιεί το πάτωμα MEB και θα εφοδιαστεί με ηλεκτρονικό διαφορικό και δυναμικά προγράμματα οδήγησης. Οι Γερμανοί δεν έχουν ανακοινώσει κάποια στοιχεία σχετικά με την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα του, η οποία πάντως θα είναι αρκετά υψηλότερη από τους 262 ίππους (166 kW) του απλού ID.2. Οι υψηλές επιδόσεις θα έχουν ως αποτέλεσμα μία σχετικά μέτρια αυτονομία, η οποία θα κυμαίνεται πιθανότατα γύρω στα 400 χλμ.

 ivwidgti3 1

Τα GTI μοντέλα της Volkswagen παρέμεναν πάντα διακριτικά, όσον αφορά στο αισθητικό σκέλος και απέφευγαν τις σχεδιαστικές ακρότητες ομοειδών οχημάτων από άλλες μάρκες. Κάτι ανάλογο θα ισχύσει και για το VW ID. GTI Concept, που έχει 4.104 χιλιοστά μήκος, 1.499 χιλιοστά ύψος και 1.840 χιλιοστά πλάτος. Οι ντιζάινερ του σπορ ηλεκτρικού μίνι ποντάρουν κυρίως στις δυναμικές αναλογίες του και τις συνδυάζουν με ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές, όπως οι προβολείς LED Matrix, τα κάθετα φώτα ημέρας στον προφυλακτήρα και τα τετραγωνισμένα πίσω φωτιστικά. Επίσης προβλέπονται προστατευτικές ποδιές, μία μαύρη αεροτομή στην απόληξη της οροφής και μεγάλοι τροχοί με ζάντες 20 ιντσών.

ivwidgti4 1

Oι επιβάτες του γρήγορου, ηλεκτρικού μίνι θα πάρουν θέση σε σπορ καθίσματα μπάκετ με λογότυπα GTI και θα βρεθούν απέναντι από μία κεντρική οθόνη πολυμέσων 12,9 ιντσών και ένα ψηφιακό κόκπιτ με οθόνη 10,9 ιντσών. Επιπρόσθετα λειτουργεί ολόκληρο το μπροστινό παρμπρίζ ως επιφάνεια προβολής σημαντικών πληροφοριών, δηλαδή σαν ένα τεράστιο Head-up Display. Ο χειρισμός του συστήματος GTI Experience Control  γίνεται με τζόιστικ σε σχήμα μικρής μπάλας του γκολφ, το οποίο ρυθμίζει μεταξύ άλλων το τιμόνι και τον ήχο, ενώ προσομοιώνει χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων, παραπέμποντας σε ιστορικά GTI της VW, όπως το Golf GTI 1 του 1976, κλπ.

ivwidgti5 1

Οι Γερμανοί δεν παραμέλησαν ωστόσο την πρακτικότητα και έτσι δημιούργησαν ένα σαλόνι με άνετους χώρους για πέντε επιβάτες  και προδιαγραφές Volkswagen Golf, ενώ εξαιρετικά μεγάλο για την κατηγορία του VW ID. GTI Concept είναι το πορτ-μπαγκάζ με όγκο μεταξύ 490 και 1.330 λίτρων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
«Το κόμμα των Σπαρτιατών πρέπει να εκπέσει», λέει ο Γεωργιάδης
ΣΥΡΙΖΑ: Το σποτ για τις εσωκομματικές εκλογές στις 10 Σεπτεμβρίου (βίντεο)
Chevron Right