Βαρύ πρόστιμο πληρώνουν οι ιδιοκτήτες των εισαγόμενων αυτοκινήτων τα οποία είναι παλιάς τεχνολογίας και ρυπογόνα. Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, εξέδωσε ανακοίνωση, με αφορμή -όπως λέει- τα πολλαπλά ερωτήματα που έχει λάβει για την πρόσφατη τροπολογία.
Όπως τονίζει, μάλιστα, το χαράτσι είναι σε ισχύ εδώ και σχεδόν 2 χρόνια.
Αναλυτικά η ανακοίνωση με τις διευκρινίσεις του Συνδέσμου:
Το «περιβαλλοντικό τέλος» είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν 2 έτη και αφορά μόνον τα παλαιότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά.
Πριν το 2020, η φορολογία στα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής ήταν σχεδόν ενιαία, ανεξαρτήτου ηλικίας. Το 2020 αντικαταστάθηκε: α) από την κατάργηση του φόρου στα νεότερα (Euro 6, δηλαδή ως 6 ετών), πιο καθαρά αυτοκίνητα και β) από την εφαρμογή επιβαρύνσεων στα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα (Euro 5A και πριν).
Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η αύξηση των μεταχειρισμένων στο σύνολο των εισαγωγών οχημάτων, από 38,4% το 2019 σε 39,6% το 2021 και η μείωση της μέσης ηλικίας αυτών από 10,6 σε 6,6 έτη.
Η χθεσινή νομοθετική αλλαγή συνέβη αφού παρήλθαν δύο έτη και η αντιρρυπαντική τεχνολογία οχημάτων Euro 5B είναι πλέον αυτή που είναι παλαιότερη κατά 4 κλάσεις από την ισχύουσα σήμερα (Euro 6D). Όπως δηλαδή ίσχυσε το 2020, με την εφαρμογή τέλους στη Euro 5A, ως προς την τότε ισχύουσα Euro 6C.
Ποιοι ιδιοκτήτες θα πληρώσουν έως 3.000 ευρώ – Τι λέει η τροπολογία
Το πρόστιμο το οποίο θα ανέρχεται στο ποσό έως τα 3.000 ευρώ αφορά τα οχήματα:
- Οδηγία ρύπων Euro 4 το τέλος υπολογίζεται στα 3.000 ευρώ
- Οδηγία ρύπων Euro 5a και Euro 5b 1.000 ευρώ
Όσα προβλέπονται:
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην σχετική τροπολογία περί επιβολής περιβαλλοντικού τέλους και απαγόρευσης εισαγωγής οχημάτων, προστίθεται νέα κατηγορία υπόχρεων αυτοκινήτων
-α) Επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:
-αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4
-αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Εuro 5b
-β) Απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Από την παρούσα εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.