H Skoda είναι μία από τις λίγες εταιρείες, που επιμένουν να λανσάρουν εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου, όπως το Skoda Kamiq 1.0 G-TEC της δοκιμής μας. Δυστυχώς, η βιώσιμη κινητικότητα συνδέεται στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού –και των κυβερνήσεων- αποκλειστικά με την ηλεκτροκίνηση, που επιδοτείται γενναία, αν και παραμένει επί της ουσίας μία πολύ ακριβή υπόθεση για τον μέσο καταναλωτή. Έτσι αγνοούνται κάποιες προσιτότερες εναλλακτικές προτάσεις με ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, όπως το φυσικό αέριο με αισθητά καθαρότερη καύση από τη βενζίνη και το πετρέλαιο, σχεδόν μηδενικές εκπομπές οξειδίων του αζώτου και γύρω στο 25% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Κάτω από 6 ευρώ το κόστος καυσίμου ανά 100 χλμ.
Δυστυχώς στη χώρα μας λειτουργεί ανασταλτικά το αραιό δίκτυο των πρατηρίων φυσικού αερίου, οπότε είναι σημαντικό για τον υποψήφιο αγοραστή ενός Skoda Karoq 1.0 G-TEC να μένει κοντά σε ένα σημείο ανεφοδιασμού. Το δημοφιλές SUV εφοδιάζεται με τρεις συνδεδεμένες μεταξύ τους μπουκάλες φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 14,2 κιλών (αυτή είναι η μονάδα μέτρησης του συγκεκριμένου καυσίμου) και διαθέτει επιπρόσθετα ένα μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων ως εφεδρική ρεζέρβα, μόνον όταν έχει καταναλωθεί όλο το CNG.
Το Skoda Kamiq προσφέρει μεγάλη ευρυχωρία παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του.
Η μετάβαση από το φυσικό αέριο στη βενζίνη πραγματοποιείται αυτόματα και χωρίς να την αντιλαμβάνεται ο οδηγός, αν εξαιρέσουμε τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Η Skoda αναφέρει ως μέση κατανάλωση φυσικού αερίου 3,5 kg ανά 100 χλμ., ωστόσο στη δοκιμή μας καταλήξαμε σε μία τιμή της τάξης των 4,7 kg για την ίδια απόσταση. Με άλλα λόγια, το κόστος κίνησης ενός Skoda Kamiq G-TEC ανά 100 χλμ. ανέρχεται περίπου σε 4,7 kg επί 1,26 ευρώ το κιλό, δηλαδή κάτι λιγότερο από 6 ευρώ και είναι αισθητά χαμηλότερο από εκείνο ενός μοντέλου βενζίνης ή πετρελαίου, όπου οι μέσες τιμές λίτρου κυμαίνονται αντίστοιχα γύρω στα 1,9 ευρώ και 1,75 ευρώ.
Χαριτωμένο και ευρύχωρο
Η αυτονομία του Skoda Kamiq G-TEC φτάνει με βάση τις δικές μας μετρήσεις τα 300 χιλιόμετρα με το φυσικό αέριο, ενώ υπολογίστε περίπου άλλα 150 χλμ. με τα 9 λίτρα βενζίνης, για να καταλήξουμε σε σύνολο 450 χιλιόμετρα. Εννοείται, ότι το ιδανικό σενάριο για μέγιστη οικονομία είναι να μην εξαντλούμε ποτέ το απόθεμα του φυσικού αερίου και να κινούμαστε συνέχεια με το συγκεκριμένο καύσιμο και όχι με την ακριβότερη βενζίνη.
Τα υλικά του κόκπιτ είναι ποιοτικά και το φινίρισμα προσεγμένο.
Το Skoda Kamiq δεν ποντάρει ωστόσο μόνο στο ελκυστικά χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά είναι –εκτός των άλλων- ένα χαριτωμένο SUV με διαστάσεις ‘’τόσο όσο’’ για τις ανάγκες της μέσης οικογένειας, με ευρύχωρο σαλόνι και ένα εξαιρετικό πορτ-μπαγκάζ 400 λίτρων που επαρκεί για μικρές ή και μεγαλύτερες αποδράσεις. Κινητήρια δύναμη αποτελεί ένα τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης με χωρητικότητα ενός λίτρου, που αποδίδει στην έκδοση φυσικού αερίου 90 ίππους και συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Ευχάριστο στο δρόμο
Η οδήγηση του Skoda Kamiq G-TEC δεν διαφέρει καθόλου από ό,τι ενός αντίστοιχου μοντέλου βενζίνης ή πετρελαίου. Το τρικύλινδρο μοτεράκι είναι αρκούντως σβέλτο, αρκεί να μην πέφτει κάτω από τις 2.500 σ.α.λ., οπότε εμφανίζει μία ραθυμία.
Οι τρεις μπουκάλες φυσικού αερίου έχουν συνολική χωρητικότητα 14,2 κιλών
Γι αυτό χρειάζονται συχνές αλλαγές σχέσεων, οι οποίες πραγματοποιούνται πανεύκολα και γρήγορα με τη συνδρομή του ακριβέστατου κιβωτίου ταχυτήτων με τον σαφέστατο επιλογέα. Η Skoda αναφέρει ως τιμή επιτάχυνσης από στάση έως 100 χλμ./ώρα τα 12,5 δευτερόλεπτα και 183 χλμ./ώρα τελική, όμως η οδηγική εντύπωση είναι ότι κάθεσαι μέσα σε ένα σαφώς πιο σβέλτο SUV.
Η ένδειξη CNG στον πίνακα οργάνων ‘’προδίδει’’ την έκδοση φυσικού αερίου.
Η επταήμερη συμβίωσή μας με το Skoda Kamiq 1.0 G-TEC εξελίχθηκε γενικότερα σε μία ευχάριστη εμπειρία χάρη στις άνετες αναρτήσεις, την εξαιρετική θέση οδήγησης, τους μεγάλους χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά και την ποιότητα κατασκευής σε συνδυασμό με το προσεγμένο φινίρισμα. Μπόνους η απουσία εκνευριστικών θορύβων κίνησης και το αποτελεσματικότατο φιλτράρισμα των κραδασμών, που αναβαθμίζουν την εικόνα του Kamiq στον δρόμο. Η τιμή αγοράς του Kamiq φυσικού αερίου ανέρχεται σε 25.350 ευρώ και είναι λίγο τσιμπημένη, ωστόσο αξίζει να εξετάσει κάποιος που κάνει αρκετά χιλιόμετρα τον χρόνο τη συγκεκριμένη εναλλακτική πρόταση. Όχι μόνο για το καλό της τσέπης του, αλλά και του περιβάλλοντος.