Θα ανάβουν κόκκινα λαμπάκια στα μελλοντικά αυτοκίνητα, αν έχουμε πάρει κιλά; Προς το παρόν όχι, όμως η Volvo ετοιμάζει ένα σύστημα, που θα ελέγχει το βάρος των επιβατών της πριν ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Αυτό θα γίνεται όμως στο όνομα της ασφάλειας και θα εφαρμοστεί αρχικά στο ηλεκτροκίνητο SUV EX90, για να επεκταθεί σταδιακά και στα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας.
Τα σύγχρονα μοντέλα της Volvo διαθέτουν ήδη διπλές κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες για τον έλεγχο της καμπίνας επιβατών. Χάρη στη συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να διαπιστωθεί αν αναπνέουν κανονικά οι επιβάτες, αλλά και τα κατοικίδια που μεταφέρονται σε ένα Volvo ή αν ξεχάστηκε κάποιο μωρό στο πίσω κάθισμα, ενώ έχει αποβιβαστεί ο οδηγός από το όχημα.
Στο εσωτερικό του Volvo EX90 υπάρχουν κάμερες και αισθητήρες.
Οι ίδιοι αισθητήρες θα αναλάβουν σύμφωνα με το στέλεχος της Volvo, Lotta Jakobsson, προσεχώς μια νέα αποστολή. H ειδική στον τομέα αποφυγής τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα αναφέρει, ότι ‘’οι συσκευές ραντάρ είναι σε θέση να αναγνωρίσουν το ύψος, τον όγκο και το σχήμα των ανθρώπων και κατά συνέπεια να υπολογίσουν το βάρος τους. Πρόκειται για μια σημαντική πληροφορία για τη ρύθμιση των συστημάτων συγκράτησης των επιβατών ενός αυτοκινήτου’’.
Οι προεντατήρες σφίγγουν τη ζώνη ασφαλείας πάνω στο σώμα τη στιγμή της πρόσκρουσης, για να μην τραυματιστεί. Όταν είναι όμως γνωστό το βάρος του επιβάτη, τότε θα προσαρμόζεται ανάλογα και η δύναμη, με την οποία θα τεντώνει αυτόματα η ζώνη ασφαλείας πάνω του, οπότε θα προσφέρει την ιδανική προστασία σε συνεργασία και σε τέλειο συντονισμό με τον αερόσακο.
Απομένει το λογισμικό
Η συγκεκριμένη λειτουργία δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμη στο Volvo EX90, στο οποίο υπάρχει ωστόσο ήδη το σχετικό Hardware. Αυτή τη στιγμή εξελίσσεται και το απαιτούμενο λογισμικό, για τον υπολογισμό του βάρους των επιβατών και τη βελτιστοποίηση των συστημάτων ασφαλείας. Μόλις ολοκληρωθεί η εξέλιξη του λογισμικού, θα γίνει η αναβάθμιση των αυτοκινήτων ασύρματα (update over the air), χωρίς να χρειαστεί επίσκεψη στο συνεργείο ή στην αντιπροσωπεία.
Η σουηδική μάρκα διαβεβαιώνει, ότι όλα τα προσωπικά δεδομένα των πελατών της θα συλλέγονται ανώνυμα και ότι η επεξεργασία τους έχει σκοπό τη βελτίωση των οχημάτων της και όχι την εμπορία τους, πουλώντας τα π.χ. σε διαιτολόγους και ινστιτούτα αισθητικής!