H νεοφυής εταιρεία Elegend θέλει να αποδείξει, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν κάλλιστα να απευθυνθούν στο συναίσθημα και όχι μόνο στη λογική, ακολουθώντας όμως έναν εντελώς νέο δρόμο. Στόχος της δεν είναι λοιπόν να εξελίξει ηλεκτροκίνητα υπεραυτοκίνητα των 1.000 + ίππων, αλλά μοντέλα που προκαλούν πλατιά χαμόγελα στους οδηγούς τους, όταν κάθονται στο τιμόνι τους. Όπως τονίζουν οι άνθρωποι της βαυαρικής εταιρείας, ‘’δεν θέλουμε να μετατρέψουμε απλά ένα γνωστό παλαιό αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό με βάση τη μόδα του Restomod, αλλά να δημιουργήσουμε ένα καινούργιο μοντέλο κατάλληλο για την πίστα και την καθημερινότητα’’.
Το πρώτο δείγμα γραφής τους θα αποτελέσει η μοντέρνα εκδοχή του θρυλικού Audi Sport Quattro S1, που κυριαρχούσε στην εποχή του στα ράλι με οδηγούς, όπως τον διάσημο Βάλτερ Ρερλ. Η ηλεκτροκίνητη αναβίωσή του ονομάζεται Elegend EL1 και εντυπωσιάζει με τις προδιαγραφές της, καθώς το μήκους 4,15 μ. μοντέλο με μεταξόνιο 2,44 μ. αποδίδει 816 ίππους (600 kW). Ο βιομηχανικός σχεδιαστής και ντιζάινερ του αυτοκινήτου, Μάρκους Χόλτσινγκερ, επέλεξε το Audi Sport Quattro S1 ως πρότυπο του παρθενικού ηλεκτροκίνητου μοντέλου της Elegend για συναισθηματικούς λόγους, επειδή είχε συνδιαμορφώσει τον σχεδιασμό του ο πατέρας του.
Κάπως έτσι προέκυψε ο χειροποίητος διάδοχος του θρύλου των ράλι, που θα κατασκευαστεί σε συλλεκτικό αριθμό μόλις 30 μονάδων με τιμή εκκίνησης 890.000 ευρώ. Στο μέλλον θα ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτροκίνητα υπεραυτοκίνητα, που θα παραπέμπουν σε εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος.
Το Elegend EL1 φιλοδοξεί να εκφράσει τη γοητεία των θηρίων του Group – B στα ράλι και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, που συμμετείχαν σε φημισμένες και απαιτητικές αναβάσεις. Στόχος των δημιουργών του δεν είναι να πιάνει τρελές τελικές ταχύτητες, αλλά να προσφέρει εκπληκτικά κρατήματα στις στροφές με ένα κλασικό μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και χωρίς άλλα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Το μονοκόκ αμάξωμα έχει κατασκευαστεί από συνθετικά υλικά με αλουμινένια πλαίσια εμπρός και πίσω, ενώ οι πρώτες δοκιμές του νέου μοντέλου στην πίστα δικαιώνουν τους εμπνευστές του, αν και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη.
Η μπαταρία του EL1 προέρχεται από την LG, έχει 80 kWh χωρητικότητα και επιτρέπει αυτονομίες άνω των 400 χλμ. με μέση κατανάλωση ενέργειας γύρω στα 20 kW ανά 100 χλμ. Σε αυτό συμβάλλει και το σχετικά χαμηλό βάρος για ένα ηλεκτρικό supercar, που κυμαίνεται γύρω στα 1.790 κιλά. Το συγκεκριμένο project απευθύνεται μεν σε πλούσιους συμπολίτες μας, ωστόσο έχει μεγάλο ενδιαφέρον ως σύλληψη, επειδή θα μπορούσε να δημιουργήσει μία νέα τάση αναβίωσης εμβληματικών μοντέλων σε σύγχρονη και ηλεκτροκίνητη εκδοχή, αλλά σε σαφώς χαμηλότερες τιμές από το Elegend EL1.