Η Opel μεταγράφηκε πριν λίγα χρόνια από την αμερικανική General Motors στο νεοσύστατο όμιλο Stellantis, με το νέο Astra να αποτελεί ένα πρώτο δείγμα γραφής για την εξέλιξή της σε ένα διαφορετικό περιβάλλον.
Μετά τη συμβίωση με το compact μοντέλο για πάνω από μία εβδομάδα, μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι όντως έχει αλλάξει κάτι με την Opel και μάλιστα σαφώς προς το καλύτερο, αφού προστέθηκαν στις παραδοσιακές της αξίες κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες καινούργιες.
Συγκεκριμένα, το Astra έκτης γενιάς παραμένει ένα ποιοτικό μοντέλο με προηγμένες τεχνολογίες και άνετους χώρους, ωστόσο τώρα πλέον αρέσει και αισθητικά, ενώ χαίρεσαι να το οδηγείς στο δρόμο.
Το μήκους 4,37 μ. αμάξωμα διακρίνεται για την ευρυχωρία του.
Στον σχεδιασμό κάνει τη διαφορά η νέα μάσκα με φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ και με το πρωτοποριακό σύστημα φωτισμού Intelli-Lux LED Pixel Light με 168 στοιχεία LED, που κάνουν τη νύχτα μέρα και συνιστούν από μόνα τους ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα. Στην περίπτωση του νέου Opel Astra μιλάμε για ένα τυπικό πεντάθυρο οικογενειακό μοντέλο με μήκος 4.374 χιλιοστών, πλάτος 1.860 χιλιοστών και μακρύ μεταξόνιο 2.675 χιλιοστών για στιβαρή οδηγική συμπεριφορά και αυξημένη ευρυχωρία.
Ευρύχωρο σαλόνι και πορτ-μπαγκάζ
Το νέο μέλος της οικογένειας της Opel κατασκευάζεται στο Ρίσελσχαϊμ της Γερμανίας, που είναι και η παραδοσιακή έδρα της μάρκας με σήμα τον κεραυνό, οπότε δεν μας εξέπληξε το τελειομανές φινίρισμα του ποιοτικού εσωτερικού του με τον αμιγώς ψηφιακό πίνακα οργάνων Pure Panel και τα ανατομικά καθίσματα. Όπως είπαμε, οι χώροι για τους επιβάτες βρίσκονται πάνω από τον μέσο όρο της compact κατηγορίας, ενώ ικανοποιητικό είναι και το πορτ-μπαγκάζ με 422 λίτρα όγκο και 100% αξιοποιήσιμο σχήμα.
Στο ποιοτικό κόκπιτ κυριαρχεί η ψηφιακή τεχνολογία.
Κάτω από το μπροστινό καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας λειτουργούσε ο γνωστός βενζινοκινητήρας «πολυεργαλείο» του ομίλου Stellantis με χωρητικότητα 1,2 λίτρων και 130 ίππους ισχύ, που μεταφέρονταν άμεσα και ομαλά στους μπροστινούς τροχούς με τη μεσολάβηση του ευχάριστου αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.
Η σβελτάδα του συγκεκριμένου Opel Astra είναι εμφανής τόσο ως αίσθηση στο δρόμο, όσο και στις εργοστασιακές μετρήσεις, σύμφωνα με τις οποίες η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 9,7’’. Στα υπέρ του κινητήρα καταγράψαμε την ελαστικότητά του από τις χαμηλές περιστροφές και την πολιτισμένη λειτουργία του, ενώ η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα, δηλαδή γύρω στα 7,5 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.
Πατάει στιβαρά στο δρόμο
Στιβαρή και δυναμική ήταν η εικόνα του Opel Astra έκτης γενιάς στο δρόμο, όπου οι καλοσχεδιασμένες αναρτήσεις φροντίζουν για ασφαλή «πατήματα» στην άσφαλτο, ο θόρυβος κύλισης είναι ανεπαίσθητος και οι κλίσεις του άκαμπτου αμαξώματος στις γρήγορες στροφές αμελητέες.
Τα φώτα Intelli-Lux LED Pixel Light κάνουν τη νύχτα ημέρα και δεν τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς.
Άνετα ταξίδια εγγυάται και η πολύ καλή ηχομόνωση του ευρύχωρου θαλάμου επιβατών, ενώ μπόνους αποτελεί το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών και πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, προειδοποίηση παρέκκλισης εκτός ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας, ανίχνευση συμπτωμάτων κόπωσης του οδηγού, κλπ.
Ατού η μεγάλη γκάμα εκδόσεων
Ένα από τα μεγάλα όπλα του νέου Opel Astra είναι η δυνατότητα επιλογής μεταξύ εκδόσεων βενζίνης, πετρελαίου και υβριδικών, ενώ στη διάρκεια της χρονιάς θα λανσαριστεί και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Οι τιμές ξεκινούν για τις εκδόσεις βενζίνης Edition 1.2 Τurbo με 110 ίππους και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων από 24.900 ευρώ, ενώ 1.000 ευρώ ακριβότερα κοστίζει το ίδιο αυτοκίνητο στην εκδοχή των 130 ίππων.
Αρκετά πιο τσιμπημένη ήταν η τιμή του αυτόματου Opel Astra της δοκιμής μας, που διαμορφώνεται στις 32.500 ευρώ, αλλά με τον πλουσιότερο εξοπλισμό της έκδοσης Elegance με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς Eco LED με αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας, οθόνη αφής 10 ιντσών και ενημέρωσης οδηγού 10 ιντσών, Active Cruise Control με πλήρες μπουκέτο συστημάτων ασφαλείας, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, κλπ.